English

Scena Teatr Lalek

Teatr Lalek
Plac Teatralny 4
www.teatrlalek.wroclaw.pl

 

20 lip, 21:00 –  Masala
22 lip, 21:00 – Karpaty Magiczne
25 lip, 21:00 – Kaszebe
26 lip, 21:00 – Maestro Trytony
28 lip, 21:00 – Trio AJJE Kochan Jaskułke Gralak
29 lip, 21:00 – Baaba

 

BAABA

Projekt kierowany przez Bartosza Webera, (bartweba, Mitch & Mitch) realizowany przy kreatywnym wsparciu wraz z Maciem Morettim (perkusja - Mitch & Mitch, Starzy Singers), Wojtkiem Mazolewskim (kontrabas - Pink Freud, Bassisters Orchestra, Ludzie) Tomkiem Duda (Saksofort). Płyty ("Baaba" - Cpt.Sparky, "Con Gas" - Teeto Records, "Remixas Con Gas" - Lado ABC) to elektronika wspomagana akustycznymi instrumentami, Na żywo Baaba to pełnoprawny akustyczny zespół wykonujący improwizacje oparte na elektronicznych utworach z płyt o jazzowo/ breakbitowo/ cyrkowym charakterze. Baaba brała udział w wielu szacownych festiwalach, m.in. - JAZ (Festiwal muzyki improwizowanej) w Zabrzu, JVC Festival w Warszawie, czy "Nova Polska". W roku 2004 grali w Berlinie na 'Terra Polska', na festiwalach "Lille 2004", Warsaw Summer Jazz Days, Astigmatic, Les Nuits Europeenes (Strasbourg).

Członkowie Baaby znani są z wykonywania perfekcyjnej muzyki filmowej ,w roóżnych'podskładach' brali udział w festiwalach taperskich 'Nowa Ścieżka" (gdzie dostali dwie główne nagrody za  muzykę do niemych filmów z początku wieku), Świeta Niemego Kina, czy podczas Europejskiego Projektu Sztuki "Zbliżenia" w Płońsku, jak rowniez podczas głośnej francusko-polskiej akcji Sąsiedzi Sąsiadom" na warszawskiej Pradze.

www.baaba.org


 

MAESTRO TRYTONY

Tomasz Gwinciński – gitara
Tomasz Pawlicki – flety, fortepian
Patryk Węcławek – kontrabas
Rafał Gorzycki – perkusja

Zespół założony przez gitarzystę i kompozytora Tomasza Gwincińskiego w 1996 roku w Bydgoszczy (realizacje teatralne: Teatr Stary w Krakowie; teatry – Warszawy, Zielonej Góry). Maestro Trytony to współtwórcy fenomenu polskiej sceny Yassowej.

Bydgoski gitarzysta i kompozytor Tomasz Gwinciński, obok Ryszarda Tymona Tymańskiego, Jerzego Mazzola i Mikołaja Trzaski należący do najwyrazistszych postaci łączonych w drugiej połowie lat 90. z tak zwaną sceną yassową, członek kultowej już Miłości, Łoskotu oraz Mazzoll & Arhytmic Perfection. Swój własny zespół - Maestro Trytony - założył Gwinciński w 1996 roku w Bydgoszczy jako grupę-kontynuację powstałej w 1990 r. formacji Trytony (Tańce bydgoskie, wyd. własne, 1992, Zarys matematyki niewinnej, GoWi, 1995).

W 1997 r. ukazała się pierwsza płyta Maestro Trytony Enoptronia (MOZG Production), będąca swego rodzaju poematem dźwiękowym. Przenikają się tu motywy współczesnej kameralistyki (Bartok, Strawiński, Ives), tradycja eksperymentów nowojorskiej sceny avantjazzowej i wreszcie specyficznie polski miękki liryzm a’la Komeda. Po blisko 7 latach ciszy wydawniczej Maestro Trytony przerwało milczenie i jesienią 2004 r. wydało długo oczekiwany kolejny krążek Heart of Gold (Mit Editio), który po niemal big-bandowym składzie Enoptronii (5 + 5) stanowi powrót do formuły jazzowego kwartetu (z fletem i gitarą jako instrumentami melodycznymi), a jednocześnie daje próbkę tego, „w jaki sposób doświadczenie kompozytorskie Gwincińskiego wzbogaciło jego wizję nowoczesnej muzyki improwizowanej”.

www.mozg.art.pl/muzyka/maestro


 

Trio AJJE
Acoustic jazz in electronics environment

Jacek Kochan - dr, laptop
Antoni Gralak - trumpet
Sławek Jaskułke - piano

Acoustic Jazz in Electronic Environment - czyli improwizowana muzyka grana na "akustycznych" instrumentach w otoczeniu elektronicznych dźwięków - sampli, lupów, skreczów, filtrów i elektronicznych efektówKoncept, na którym zasadza się pomysł twórczości zespołu, jest oparty na współistnieniu dwóch różnych światów - akustycznego i elektronicznego. Jest to muzyka XXI wieku, próba synchronizacji pozornie odległych przestrzeni dźwięku.

Jacek Kochan - perkusista, kompozytor, aranżer. W 1981 roku wyjechał do USA, zetknął się tam z Jaco Pastoriusem, Mike Clarkiem i Robie Gonzalezem. Aktywność Kochana znalazła ujście nie tylko w licznych występach na żywo, ale również w bogatej działalności płytowej. Związany był wówczas głównie z dwiema wytwórniami - Unity Records oraz Counterpoint Recordings. Nagrał szesnaście płyt jako sideman oraz dwanaście płyt autorskich, do nagrania których zapraszał wielkie gwiazdy światowego jazzu. Lista jego współpracowników jest imponująca, zawiera bowiem takie nazwiska jak: Dave Liebman, John Abercrombie, Kenny Wheeler, Marc Copland, Gary Thomas, Pat LaBarbera, Joey Calderazzo, Eddie Henderson, Jerry Bergonzi, Palle Mikkelborg, Dave Tronzo, Eivind Aarset, Briggan Krauss, Bo Stief, Lars Danielson, Ed Schuller, Cuong Vu, Franz Hautzinger, Skerik, Dave Fiuczynski, Michel Benita, Furio DiCastri czy Don Thompson.

Twórczość artystyczną Jacka Kochana wyróżnia bogactwo aranżacji, dbałość o szczegóły oraz swoisty improwizatorski rozmach podczas gry na perkusji. Jako instrumentalistę, cechuje go szeroki zakres zainteresowań stylistycznych. Nieobce mu są zarówno jazzowa tradycja, funk, r&b, jak i szeroko pojęta muzyka etniczna - od Afryki, poprzez Karaiby, na Bałkanach i Ameryce Południowej skończywszy.


Na trąbce usłyszymy Antoniego Gralaka, jednego z najciekawszych artystów naszej sceny. Potwierdzają to wszelkie muzyczne projekty, w których bierze udział, od Free Cooperation, Young Power, Woo Boo Doo, Tie Break po Graal, aż po międzynarodową formację Universal Supersession.
Sławę zdobył jako współtwórca potęgi jazz-rockowej formacji Tie Break, którą zalicza się do wąskiego grona kultowych polskich grup muzycznych.

Sławek Jaskułke - muzyk jazzowy. Zdobywca wielu nagród, m.in. nagrody programu "Pegaz" TVP ,Stowarzyszenia Polskich Melomanów w Łodzi , Zwycięzca Jazz Top 2001 oraz 2002 w kategorii "Nadzieja Roku" magazynu "Jazz Forum".

www.jacokkocha.com

MASALA

MASALA czyli prasłowiańscy mistrzowie bhangry, qawwali, arabskiego disco i azjatyckiego undergroundu. Kolektyw pod wodzą Maxa Cegielskiego i DJ Praczasa, którzy do wspólnego grania w ramach masalowych imprez zapraszają zaprzyjaźnionych DJ'ów i muzyków. MASALA to muzyka łącząca tradycję z nowoczesnością...
MASALA SOUNDSYSTEM jest kolektywem przyjaciół zajmującym się przełamywaniem barier międzykulturowych, przede wszystkim pomiędzy szeroko pojętym Wschodem a Zachodem. Działalność ma na celu przybliżanie kultury, muzyki, sztuki i tradycji bliskiego i dalszego wschodu mieszkańcom Polski i Europy. Członkowie kolektywu poszukują na gruncie muzycznym i filozoficznym korzeni wspólnych dla wydawałoby się zupełnie odmiennych cywilizacji.

odstawowy skład koncertowy:
Duże Pe - mc
Spox
- turntablism
Daniel Moński
- darabuka, bendir, śpiew gardłowy
Bart Pałyga
- sarangi, kemencze, śpiew gardłowy, i inne
Rafał Kołaciński
- laptop, dj

www.masala.independent.pl

KARPATY MAGICZNE

Projekt Karpaty Magiczne został założony przez Annę Nacher i Marka Styczyńskiego w 1998 roku, po rozwiązaniu grupy ATMAN. Muzyka uprawiana w ramach Projektu nawiązuje do jazzowych innowacji sonicznych i strukturalnych inspirowanych brzmieniami etnicznymi a także minimalistycznej odmiany ambient i environment music, nie stroniąc od avant popu oraz posługując się idiomami muzyki tradycyjnej Europy Środkowej i Wschodniej. Krytycy w Polsce i na świecie porównują Projekt Karpaty Magiczne do "wschodnioeuropejskiego Art Ensemble of Chicago", a specyficzna technika wokalna Anny Nacher jest opisywana przez przywołanie nazwisk Diamandy Galas, Renate Knaupt czy Lydii Lunch, choć śpiewa ona także klimatyczne, kameralne piosenki w stylu Brigitte Fontaine czy Bjork.

Projekt Karpaty Magiczne jest obecny na licznych składankach w Polsce i zagranicą:
"New Music from Central and Eastern Europe" (CD wydany przez prestiżowy brytyjski magazyn "The Wire", UK 1999), "Urban Meadows" (CD wydany przez szwedzki magazyn muzyczny The Broken Face, 1999), "Floralia vol. 3" (on/off records, Włochy/Holandia 1999), Oggum (benefitowy CD wydany przez Oggum Records, Walia 1999), CD wydany przez amerykański magazyn muzyczny "Dream Magazine" (2001), kompilacje amerykańskich niezależnych stacji radiowych: WFMU (Nowy Jork) i KFJC (San Francisco), "City Songs" (Requiem Productions, Polska 2001), kompilacja Trighplane Terraforms (Mental Telemetry USA, www.mentaltelemetry.com) - CD z nagraniami trzech grup: Six Organs of Addmittance (USA), Vibracathedral Orchestra (UK) i The Magic Carpathians Project (PL), "The Life and Times of Cerberus Shoal and Magic Carpathians" (North East Indie Records 2003).

Anna Nacher i Marek Styczyński są również obecni gościnnie na płycie The Band of Endless Noise (Antena Krzyku 2001)

Kaszebe to nowy projekt muzyczny znanego kontrabasisty jazzowego Ola Walickiego. Olo Walicki udowodnił, że w folklorze regionu nie musi być nic archaicznego. Projekt Kaszbe to  muzyka na wskroś nowoczesna, elektroniczne klimaty klubowe, jazz i alternatywny rock uszlachetnione są brzmierniami kontrabasu oraz wokalizami solistek. Teksty napisane są w języku kaszubskim. W\składzie zespołu gitarzysta Piotr Pawlak znany min z zespołu Łoskot i Kury.

Olo Walicki - kontrabasista, kompozytor, aranżer, producent.
Współpracował z wieloma polskimi gwiazdami jazzu, między innymi z Leszkiem Możdżerem i Zbigniewem Namysłowskiem. Wszechstronność stylistyczna Ola Walickiego umożliwiła mu współtworzenie takich grup jak: Łoskot, Szwagierkolaska czy Oczi Cziorne. Ma w swoim dorobku udział w nagraniu około 40tu płyt, a także w nagraniach muzyki filmowej i teatralnej, m.in. dla Zbigniewa Preisnera. W 2003 roku rozpoczął współpracę z dramaturgiem Ingmarem Villqistem - napisał muzykę do jego spektakli "Sprawa Miasta Ellmit", "Helmucik", "Oskar i Ruth" oraz "Kompozycja w Słońcu".

Skład zespołu:
Anna Karamon - śpiew
Karolina Amiriam - śpiew
Piotr Pawlak - gitara
Olo Walicki - kontrabas
Kuba Staruszkiewicz - perkusja

www.olowalicki.com

Moje NH

ARCHIWUM

PROGRAM

Lipiec 2007
PWŚCPSN
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29

Program cyklu

czas generowania strony: 49 milisekund